Reklamační řád

společnosti SYLVIENE s.r.o

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 3. 1. 2024 a vztahuje se na uzavírání veškerých kupních smluv mezi společností SYLVIENE, s.r.o., IČO: 09180796, se sídlem Krnovská 75e, 746 01 Opava,zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 82302/KSOS vedeném u Krajského soudu v Ostravě (dále jen „Prodávající“ nebo „Společnost“), a koncovým zákazníkem – spotřebitelem (dále jen „Kupující“) v internetového obchodu provozovaného na stránce www.sylviene.cz a je nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím (dále jen „Kupní smlouva“), pokud se strany výslovně nedohodly na odchylné úpravě.

I. Právo na uplatnění reklamace

1. Kupující, který je právnickou osobou a také fyzická osoba, která realizuje objednávku v souvislosti se svou samostatně výdělečnou činností, je pro účely tohoto Reklamačního řádu považován za podnikatele (dále jen „Podnikatel“). Za Podnikatele je považován také Kupující, jehož objednávky výrazně přesahují množství obvyklé pro běžné užívání. Kupujícím, kteří jsou zároveň Podnikateli, nenáleží práva vyplývající z tohoto Reklamačního řádu, přesahující práva stanovená v příslušných právních předpisech.

2. Zboží, u kterého se vyskytne vada v záruční době (s výjimkou případů uvedených v Občanském zákoníku) je možno reklamovat. Reklamaci musí Kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady. Reklamaci je možno uplatnit na vady vzniklé v průběhu záruční doby prokazatelně chybou výroby, technologického postupu, popřípadě jiných skutečností stanovených zákonem.

3. Práva Kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto Reklamačním řádem. Záležitosti tímto Reklamačním řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky.

4. Kupující je povinen dodržovat obecně známá pravidla při používání zboží zakoupeného
u Společnosti (křehkost šperků a hodinek)  dle nebo návodu na používání, který je dostupný na internetové stránce společnosti zde. V případě nedodržení uvedených podmínek a pravidel nemůže být reklamace uznána.

II. Odpovědnost prodávajícího

1. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující věc převzal:

- věc odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě
a jiným ujednaným vlastnostem;

-se věc hodí k účelu, pro který ji Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil;

- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility
a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věci téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím (zejména reklamou);

- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu, pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat; a

-věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí a vůči spotřebitelům také za vady, které se vyskytnou v záruční době, tj. ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží Kupujícím. Prodávající neodpovídá za vady, které vznikly po převzetí zboží v záruční době v důsledku skutečností uvedených v článku IV., odst. 2. Reklamačního řádu.

III. Uplatnění práva z vadného plnění

1. Reklamaci zboží lze uplatnit zasláním poštou či jiným přepravcem. Reklamované zboží musí být čisté, zbavené všech nečistot a v souladu s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami. V opačném případě může být reklamace zamítnuta.

2. Při vyřizování reklamace zasláním musí být zboží důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, zásilka by měla být viditelně označena slovem „REKLAMACE“ a odeslána na adresu pobočky Vrchní 86/30, 747 05 Opava.
Za poškození zboží, způsobené během přepravy v důsledku nedostatečného zabezpečení zasílaného zboží, Společnost neodpovídá. Současně je Kupující povinen zaslat spolu se zbožím řádně vyplněný reklamační formulář.

5. Kupující je vždy povinen prokázat, že reklamované zboží bylo zakoupeno u Prodávajícího, a to buď předložením prodejního dokladu (paragon, faktura) nebo záručním listem, popř. jiným věrohodným způsobem.

IV. Lhůta k uplatnění práva z vadného plnění

1. Kupující s výjimkou Podnikatele je oprávněn vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí zboží Kupujícím. Po uplynutí těchto lhůt nelze právo z vad u Prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak. Společnost v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku neposkytuje záruku za jakost nad rámec svých zákonných povinností.

2. Prodávající neodpovídá za vady zboží:

a) pro které byla poskytnuta sleva z ceny zboží,

b) které vznikly v důsledku opotřebení zboží jeho obvyklým nebo dokonce nadměrným užíváním,

c) o kterých Kupující před převzetím zboží věděl,

d) způsobené Kupujícím, klasifikované jako poškození zboží, zejména mechanickým působením na výrobek (náraz, úder, přetržení, zlomení, ohnutí,  odření), chemickým působením a nesprávným používáním výrobku, které je v rozporu s obecně známými pravidly.

e) jakkoliv upravované Kupujícím nebo třetí stranou.

Za vadu nelze také považovat případ, kdy výrobek doslouží v důsledku užití či běžného opotřebení úměrného délce a způsobu užívání.

3. Uplatní-li Kupující vůči Prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat, tj. ode dne uplatnění reklamace do dne, kdy Kupující byl povinen výrobek po opravě převzít.

4. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží nebo jeho části v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

5. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Toto ustanovení se neuplatní vůči Podnikatelům.

 

V. Práva z vadného plnění

1. Má-li věc vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

2. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil ve stanovené lhůtě,

a) se vada projeví opakovaně,

b) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

c) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době bez značných obtíží pro Kupujícího.

    3. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Kupující obdržel. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne.

    4. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc.

    VI. Vyřízení reklamace

    1. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.

    2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízená bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení Kupní smlouvy.

    3. Kupující má právo být ze strany Prodávajícího aktivně informován o průběhu reklamace, resp. o datu ukončení reklamačního řízení, pokud Kupující pro tento účel uvede na reklamačním protokolu kromě svého telefonického spojení i svojí emailovou adresu, v případě, že takovou disponuje. 

    VII. Závěrečná ustanovení

    1. Prodávající upozorňuje, že Kupující může najít podrobnější úpravu uplatnění svých práv v Občanském zákoníku.

    2. Tento Reklamační řád se nevztahuje na zboží, které zákazník obdržel od Společnosti bezúplatně nebo za symbolickou 1 Kč. Takové zboží splňuje podmínky darovací smlouvy a nelze na něj uplatňovat žádná práva spotřebitele dle platné legislativy.

    3. Vztahy a případné spory, vzniklé na základě Kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky u příslušných soudů České republiky, nebo případné spory mezi Společností a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V případě, že dojde mezi Prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z Kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce www.adr.coi.cz ; adr@coi.cz . Nežli bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, tak Společnost doporučuje Kupujícímu nejdříve využít kontakt na vedení společnosti SYLVIENE s.r.o. pro objasnění či případně pro vyřešení nastalé situace.